06 februari 2007

Matfest och kameraletande

Jodå, jag kan skriva på Svenska också.
Äntligen har det ordnat upp sig med mina kurser, så nu har jag lite mer saker att göra på dagarna. Jag läser nu Java, Databaser, Professional Communication och Digital Video Processing. Det är väl synd att kalla det heltidsstudier med tanke på tempot, men det skadar ju inte med lite extra tid att hänga vid poolen och ut och resa.
Helgen tillbringades i Singapore, utan att gå ut en enda gång, istället satsade vi på temat MAT. Efter att sprungit runt på Sim Lim Square för att skapa mig en uppfattning om vilken kamera det är jag ska ha blev det dags att varva ner lite. Det gjordes genom att äta sushi i fredags kväll kombinerat med bowling då vi missade biljetter till bion.
Ungefär samma sak var det på lördagen förutom att vi bytte ut sushin mot en gigantisk brasiliansk buffé - åååh vad gott att äta kött på riktigt. På detta ställe, Carnivore på Vivo City, spenderade vi flertalet timmar med att spänna ut buken. Efter att proppat magen full med mat var det ingen som var särskilt pigg på att springa över till St James för att svänga de lurviga i Sambatakter.
Söndagen avslutades med att äntligen se den där filmen som vi missade. För att sedan ta igen allt slappande tog jag upp tennisen igen för den här terminen, det gav mig rejält med träningsverk och mersmak.
Nu återstår bara den stora frågan; vilken kamera ska det bli som dokumenterar kommande äventyr?

Inga kommentarer: